emag

vineri, 2 septembrie 2011

Scurt istoric al taxei auto

   Anul 2007. Fericire pe capul nostru ca am intrat si noi in randul europenilor bogati. Suntem stat membru  in U.E. Tot romanul se gandea atunci la bunastarea lui, aici incluzandu-se si o masina mai noua, ca sa schimbe vechea Dacie cumparata din vremuri imemoriale.VW, Audi, BMW, pentru unii erau vise, acum puteau deveni realitate.

   Dar, surpriza: statul roman ne pregateste ceva. O modificare a Codului Fiscal introduce mult blamata taxa de prima inmatriculare. Astfel toate masinile inmatriculate pentru prima data in Romania sunt taxate cu o taxa care de multe ori era muuult mai mare decat pretul masinii achizitionate.Din acest moment incepe "odiseea" taxei auto, numita si taxa de poluare sau taxa de prima inmatriculare, care continua si in zilele noastre. Incalcand normele comunitare, ale Uniunii Europene in care tocmai am intrat, statul roman impune cetatenilor sai plata unui nou bir, avand justificari care mai de care mai aberante: ba ca se incearca reducerea poluarii , ba ca nu doreste ca Romania sa devina "lada de gunoi a Europei", ba ca se incearca incurajarea productiei proprii de autoturisme.
   Desi la insistentele Uniunii Europene, se abroga acele prevederi din Codul Fiscal, totusi nu scapam de taxa. In vara lui 2008 , apare OUG 50/2008 asa numita taxa de poluare, prin care se incearca sa se transforme acea taxa de prima inmatriculare intr-o taxa de poluare, care se va face venit la  Ministerul Mediului. De aici o gramada de modificari ale ordonantei, astfel ca nivelul taxei de poluare va creste in urmatorii ani, urmand apoi sa scada un pic, oricum ramanand tot la un nivel mult prea ridicat pentru posibilitatile noastre.
   Salvarea a venit insa de la juristi. Acestia, ca si multimea de oameni nemultumiti de taxa impusa, s-au revoltat si au dat statul in judecata. Argumentele lor, bine sustinute in fata magistratilor si-au gasit rezolvarea in hotarari prin care statul roman a fost obligat sa restituie taxele percepute abuziv , plus dobanzi si alte cheltuieli.Chiar daca la inceput, practica instantelor de judecata nu era la fel, lucrurile s-au rezolvat pe parcurs, ajungandu-se in final ca majoritatea instantelor din tara sa recunoasca dreptul oamenilor de a-si primi inapoi banii .
   Statistic vorbind, peste 12.000 de romani au contestat taxa auto in instanta, iar 4.000 dintre acestia si-au primit banii inapoi ori urmeaza sa ii primeasca. Numarul celor care au achizitionat masini second hand si au platit taxa de poluare este insa mult mai mare, astfel ca se asteapta ca numarul proceselor de pe rolul instantelor sa creasca.
   Prin urmare, daca te afli printre acestia din urma si vrei sa iti recuperezi taxa de poluare, nu mai ezita. Contacteaza-ma .


   P.S. Acest articol prezinta o scurta istorie a taxei auto, necontinand texte de lege si termeni juridici in exces. Am incercat doar o scurta prezentare a acesteia, urmand ca in articolele urmatoare, daca este cazul sa dezvolt cele prezentate  cu citate din texte de lege, din motivari ale instantelor sau altele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.