emag

miercuri, 27 martie 2013

Cat va rezista timbrul de mediu?.

   Gata. Din 15 martie a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta nr 9/2013 privind timbrul de mediu, astfel ca de acum inainte cine doreste sa isi inmatriculeze masina va trebui sa achite aceasta taxa- numita timbru de mediu.
   Si acest timbru de mediu se asemana mult cu vechile taxe de poluare valabile pana acum, insa cu unele modificari.
   Astfel, noua taxa va fi cu 60 - 90 % mai mica pentru masinile Non Euro, Euro 1 sau Euro 2, crescand insa cu aprox 10 % pentru masinile Euro 3 si Euro 4 (adica pentru masinile care se vand cel mai mult la noi in tara.). Noua taxa va fi diferita in functie de motorizarea autoturismului , astfel proprietarii unor vehicule cu motor Diesel vor plati mai mult, deoarece "s-a ajuns la concluzia" ca motorul Diesel polueaza mai mult.
De plata noului timbru de mediu nu sunt scutiti nici cei care cumpara masini care au fost inmatriculate fara plata taxei de poluare- prin hotarare judecatoreasca - sau pentru care s-a restituit -tot prin instanta -taxa platita. Sunt scutite doar masinile pentru care nu s-a recuperat taxa de poluare platita anterior, unde este cazul.
   Sa incercam sa intelegem: Desi Curtea Europeana de Justitie a stabilit clar ca vechile taxe de poluare sunt necomunitare, totusi cei care nu au dat statul in judecata pentru restituirea taxei - necomunitare- beneficiaza de scutire de plata a timbrului de mediu. (ma refer aici bineinteles la cumparatorul unei masini pentru care fostul proprietar nu si-a recuperat taxa platita). In timp ce aceia care au procedat corect si legal, dand statul in judecata, sunt obligati sa plateasca noul timbru de mediu. De fapt , cumparatorul unei astfel de masini este tinut de conduita vanzatorului masinii, care daca si-a recuperat taxa, nu o poate vinde fara plata timbrului de mediu, insa daca nu si-a recuperat-o , o poate vinde linistit. CIUDAT?DISCRIMINATORIU?
  Desi s-a incercat prin toate taxele de poluare impuse pana acum  o stopare a cumpararii de masini foarte vechi din  UE, noua taxa dimpotriva, incurajeaza astfel de achizitii. Cuantumul redus al timbrului de mediu pentru masinile Non Euro, va face in curand ca in Romania sa fie cumparate cu preponderenta tocmai astfel de masini, care evident ca sunt foarte vechi si polueaza cel mai mult. Si sunt si foarte ieftine.
   Cum se aplica astfel acel mult trambitat principiu "poluatorul plateste"? Cei care au masini si nu le vand, circula cu ele linistiti si nu platesc, desi polueaza la fel de mult ca aceia care isi cumpara abia acum masini. Nu plateste taxa cel care a folosit masina pana acum si o vinde, ci cel care o cumpara,  care inca nu a poluat si nu se stie cat va conduce efectiv aceasta masina.
  De fapt se va aplica un alt principiu - principiul "cei multi platesc". Adica proprietarii de masini Euro 3 si Euro 4- cele mai cumparate masini pana acum- vor plati mai mult. Iar cei care isi cumpara masini foarte vechi  si folosite, vor plati mult mai putin. Sa nu mai spunem de cei care au masini vechi si din cauza taxei nu le vor mai schimba, deci vor circula cu ele pana se vor rupe in doua in drum.
  Noua lege este clar discriminatorie, incalcand din nou legislatia Uniunii Europene. Aceasta spune clar, ca in interiorul Uniunii bunurile circula libere, fara a fi taxate. Ori noua lege impune o taxa pe vanzare-cumparare de autoturisme, deoarece aceasta se va plati la prima transcriere a dreptului de proprietate. Nu face o aplicare corecta nici a principiului "poluatorul plateste" si incalca si dreptul de proprietate, ingradind vanzarea bunurilor.
   Parerea mea este ca nici acest timbru de mediu nu va rezista mult. Deja se lucreaza la motivarea actiunilor privind inmatricularea fara taxa sau recuperarea taxei (timbrului de mediu). Cred ca este doar o problema de timp pana cand instantele din tara vor da castig de cauza in aceste procese. (pana acum nu au aparut sentinte judecatoresti pronuntate pe noul timbru de mediu).
   

14 comentarii:

  1. Eu nu sunt de acord nici cu noul timbru...

    RăspundețiȘtergere
  2. Astept cu nerabdare sentiinta unui asfel de proces.Clar ca noul timbru de mediu e discriminatoriu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Intocmiri si Prelungiri ASIGURARI, ITP, PROCURI ETC Pentru masini inmatriculate
    in alta tara. Daca v-a expirat Asigurarea la autoturism sau Insp. Tehnica sunati
    la 0743878327 sau Mail adutu01@yahoo.com. Pretul este in functie de tara unde este
    inmatriculata masina. Dar in general preturile sunt foarte convenabile !
    adutu01@yahoo.com sau 0743878327.Asigurari , ITP , Procuri notariale
    pentru masini inmatriculate in Italia,Spania,Franta,Olanda,Belgia,Germania,
    Austria,Polonia,Ungaria,Suedia Etc ! Exceptand BULGARIA!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Deja sunt cimitirul de masini al europei, chiar nu inteleg directia stabilita de conducerea tarii

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu mai stiu astia de unde sa scoata bani...

    RăspundețiȘtergere
  7. Sper sa dispara impreuna cu taxa lor cu tot exact ca PNTCD-ul!

    RăspundețiȘtergere
  8. pai si eu care am un cielo din 97, motor 1.5 cat tre sa platesc daca vreau sa o vand?

    RăspundețiȘtergere
  9. La astea vechi se plateste putin, si nu de catre tine ci de catre cumparator. Cel mai dureros este la euro 3 in special si apoi euro 4.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua,
    Am deschis actiune in instanta pt recuperare taxa mediu si am primit prin posta un plic in care se afla si o Comunicare adresa in care mi se solicita sa fac un raspuns la intampinare
    Cererea mea suna cam asa:
    Motivele actiunii: In data de 28.07.2010 am achizitionat un auto, iar in data de 30.08.2010.can am inmatriculat masina mi-a fost perceputa o taxa de poluare in suma de 4896,00 lei.Am mai spus ca aceasta taxa incalca dispozit. Prot de aderare incheiat de Romania cu cu UE, ca au fost incalcate dispozitiile Tratatului..etc... si am solicitat la obligarea paratei la restituirea taxei precum si a dobanzii legale aferente Mi-am intemeiat actiunea pe dispoz Legii 571/2003, coroborat cu HG 44/2004 si OUG 15/2012 ,

    Prin intampinare mi se solicita sa iau act de adm financ sect 5 va fi reprezentata Directia generala a finat publice prin birou juridic contencios 5. Imi mai spun ca pe cale de exceptie invoca art 1() si (2) art. 5 alin (1) si (4) si art 11 din OUG nr 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pt autovehicule - LIPSA CALITATII PROCESUALE PASIVE in acest litigiu si ca eu sa le admit exceptia invocata ssa se respinga pe fond actiunea formulata ca fiind indrepatat impotriva unei pers. lipsita de calit procesuala pasiva Mi se mai spune ca Art 1 alin (1) din OUG 50/2008 ca aceasta taxa constituie venit la bugetul Fd pt mediu si se gestioneaza de Adm fd pt mediu in vederea programelor pt prot. mediulu, sau ca banii sunt folositi pt reinoirea parcului auto, pt div proiecte, etc... Mi se mai spune ca Art 5 alin (1) din acelasi act normativ care prevede ca taxa se acalculeaza de autorit. fiscala iar alin 4 prevede expres faptul ca taxa se plateste intr-un cont deistinct deschis la trez pe numele Adm Fondului de Mediu. Cica Adm Financ poate proceda numai la restituirea diferentei dintre taxa spec pt autoturisme platita cu respectarea art 214(1)- 214(3) Cod Fiscal si taxa de poluare pt autovehicule , iar aceasta diferenta se va restitui pe baza procedurii stabilite in norme metodologice a prezentei Or de urg . Mi se mai spune ca aceasta taxa constituie venit la bugetul FD pt mediu si se administreaza de adm fd pt mediu . Imi mai spun ca autorit fiscale calculeaza aceasta taxa si emit decizii pt ca au ca temei legitimarea procesuala pasiva a autorit fiscale cu privire la competenta autorit de calcul a taxei de poluare. Tinand cont de cele prezentate se solicita admiterea exceptiei invocate pe cale de consecinta respingerea actiunii ca fiind indreptata impotriva unei persoane lipsite de calitate procesuala pasiva. Mi se mai spune ca legile cadru sunt obligatorii pt statele membre in privinta rezultatului insa autoritatile nationale au competenta de a alege forma si mijloacele prin care dispozitiile legilor cadru devin obligatorii pt fiecare stat membru in parte La sfarsit scrie ca : Avand in vedere cele prezentate solicitam instantei respingerea cererii de chemare in judecata fiind nefondata si mentinerea taxei de poluare achitata si judecarea in lipsa.
    Ma puteti ajuta sa le pot face un raspuns sa pot demonta ce au spus?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.